
Projemiz kapsamında aralarında imkân farklılığı olan okullarımızın eşleştirilmesi yapılarak İlimiz genelindeki 59 anaokulu 483 ana sınıfıyla; 129 ilkokul 185 birleştirilmiş sınıfla; 40 özel eğitim okulu 78 özel eğitim sınıfıyla eşleşmiştir. Bu doğrultuda bir araya gelen okullarımız "Sosyal Etkinlikler", "Akademik Çalışmalar" ve "Araştırma-Geliştirme Çalışmaları" yapacaktır.
A. Sosyal Etkinlik Çalışmaları
1-Çocuklarımızın millî ve manevi erdemlerle birlikte, yaşam becerilerinin içselleştirilmesine yönelik ortak faaliyetler düzenlemek,
2-Doğal, tarihî ve kültürel mekânlar ile bilim sanat merkezleri ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamlarının müfredatlarda yer alan kazanımlar doğrultusunda daha etkili kullanılmasına yönelik çalışmalar yapmak,
3-Doğal afetlerden korunma, çevre koruma, geri dönüşüm, dengeli beslenme, tasarruf, topluma hizmet vb. anlayışların geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
4-Ailelere yönelik çocuk gelişimi, gençlik psikolojisi vb. konularda bilgilendirme ve farkındalık eğitim seminerleri, konferans ve rehberlik çalışmaları yapmak.
B. Akademik Çalışmalar
1-Öğrencilerin, eğitim öğretim süreçlerinde sosyal girişimcilik ile tanışarak toplumsal problemlere çözüm aramasını sağlayacak çalışmalar yapmak,
2-Eğitim kalitesinin artırılması için etkili ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik çalışmalar yapmak,
3-Dijital eğitim ve öğretim materyallerini belirli kalite standartlarında kullanıma sunacak çalışmalar yapmak,
4-MEB müfredatı içeriğine uygun uygulamalara yer vermek ve akademik başarının arttırılmasına yönelik çalışmalar yapmak.
C. Araştırma-Geliştirme Çalışmaları
1-Anaokullarımızdan başlayarak tüm öğretim kademelerinde öğrencilerin sahip oldukları yetenekleriyle ilişkilendirilmiş becerilerin, uygulama düzeyinde kazandırılabilmesi için "Tasarım-Beceri Atölyeleri" kurulmasına yönelik çalışmalar yapmak,
2-Öğrencilerin ilgilerine göre mesleki gelişimlerini sağlamak üzere kariyer merkezlerine yönelik çalışmalar yapmak,
3-Ulusal ve uluslararası hibe veren kurumlardan hibe desteği alarak proje çalışmaları yapmak (TÜBİTAK, Kalkınma Ajansları, AB Projeleri vb.),
4-Sosyal sorumluluk projeleri düzenleyerek veli ve öğrenciler arasındaki etkileşimi artırmak,
5-Kurumlar arası karşılıklı kapasite ve kalite geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak,
6-Dezavantajlı okullara fizikî alanlarda iyileştirme çalışmaları yapmak,
7-Okullarda fazla eğitim araç-gereç ve materyallerin ihtiyacı olan okullar ile paylaşılmasına yönelik çalışmalar yapmak, faaliyet alanlarındaki etkinlikleri oluşturmaktadır.