KONYA İL MEM ARGE

MATEMATİĞİ SEVDİRMEK BİZİM İŞİMİZ

MATEMATİĞİ SEVDİRMEK BİZİM İŞİMİZ

 

"Matematiğin hiçbir dalı yoktur ki ne kadar soyut olursa olsun, bir gün gerçek
dünyada uygulama alanı bulmasın!"

Konya insan Mektebi Gelişim Davamız kapsamında Sevdirerek Oyunlarla Matematik Projesi (SOM) geliştirilmiştir. Matematiği sevdireceğimiz yarınları hazırlamak için oyunlar, teknolojinin matematiğe entegrasyonu ve yeni yöntemlerle matematik dersinin öğretilmesi hedeflenmektedir.

Projede her ay belirlenen temalara uygun etkinlikler düzenlenecektir. Öğretmenlerimizin temalara uygun olarak hazırladığı matematik kazanımlarıyla ilişkilendirilmiş özgün etkinlikler kendi isimleriyle kılavuzda yayınlanacaktır.


Yayınlanmış son rapor olan 2015 Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırma (TIMSS) sonucuna göre Türkiye matematik branşında 4. sınıf düzeyinde 49 ülke içerisinde 36, 8. sınıf düzeyinde ise 39 ülke içerisinde 24. Sırada bulunmaktadır. 2018 tarihli Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Raporuna göre Türkiye 79 ülke içerisinde 42. sırada bulunmaktadır. Bugüne kadar yapılan araştırmalarda öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları ile başarıları arasında olumlu yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.

Hayatın büyük bir kısmı matematiktir. Bize her alandan göz kırpan matematiği;
bilişim teknolojileri, ilaç sanayi, uzay bilimleri, mimari gibi birçok alanın temelinde görebiliriz. Bu minvalde hayatın her alanına hâkim olabilmek için matematiksel fikirler geliştirerek matematiği geleceğe taşımak gerekir. Matematik öğretiminde ilk ilke "sevmek" olmalıdır. Hayatı anlamanın ve sevmenin bir yolu da matematik olabilir. Zira anlamanın yolu, her şeyde olduğu gibi burada da sevmekten geçer. Ancak sevdiğimiz şeyleri anlarız. İnsanlar matematiği tam olarak anlayamadıklarından bu derse karşı olumsuz tutum sergilemektedirler. Matematiğe karşı duyulan bu olumsuz tutumların sebeplerinden biri de bireyin problem çözme yeteneği konusundaki kendine duyduğu güven ile yakından ilgilidir. Bu nedenle matematik derslerinde problem çözme oldukça önemlidir. İçinde bulunduğumuz çağa damgasını vuran problem çözme, bütün derslerin amaçları arasında yer almaktadır.

21. yüzyılın öğretim yönteminin problem çözme olduğunun bilinmesi gerekir. Gelecekte hayatta karşılaşabileceği problemlerin üstesinden gelebilecek bireylerin yetiştirilmesi eğitimin öncelikli hedeflerinden biridir. Problem çözme sırasında öğrenciler, kavramları ve bunları gerektiren işlemleri bir araya getirebilir, bu işlemleri ve kavramları problemin çözümünde kullanabilir. Bu nedenle problem ve problem çözmenin yapısı ile problem çözmede başarının artırılması matematiksel yeteneklerin geliştirilmesi ve teorik bilgilerin arttırılmasıyla değil yaparak, yaşayarak ve problem çözerek olur. Çocuklara matematiği sevdirmek aileler ve öğretmenler için oldukça zorlu bir süreçtir. Bu yüzden matematik eğitimine erken yaşlarda başlanmalıdır. Araştırmalar matematik eğitimine erken yaşlarda başlamanın büyük yararları olduğunu göstermiştir. Bu durum çocukların beyinlerinde değişiklikler oluşturuyor ve böylece çocuklar problem çözmede yetenekli hâle geliyorlar. Çocuklar bir şeyleri oyun hâliyle öğrenirken daha çabuk kavradıkları için matematik bir iş olarak değil, oyun olarak öğretilmelidir. Başarılı matematik öğretiminin sırrı onu eğlenceli hâle getirmektir. Böylece aileler ve öğretmenler, matematiği öğrenciler için zevkli hâle getirebilirler.

 

"Bize Yeni Bir Matematik Dili Lazım"

Çocuklar küçük yaşlardan itibaren matematiği sevmeli, matematiğin hayatın
içindeki işlevlerini sorgulamalı ve benimsemelidir. Bu çalışmada öncelikle yapılması beklenen; öğrencilere bir şeyleri "öğretmeye çalışmak"tan ziyade, "çocuklarla olumlu iletişim kurmaya çalışmak" olmalıdır. Yeni matematik diliyle kurulacak iletişim sayesinde öğrenciler matematiğe karşı olumlu bir bakış açısı geliştirecek; matematik günlük yaşam içerisinde hesap yapmaktan ziyade sorgulamaya dayalı bir beceri hâline getirilecektir. İlimizde matematik güçlenmeli, matematik kültürü oluşturulmalı ve ortak değerleri paylaşarak, matematik üzerinden oluşturulan matematik iletişim dili etkin ve yaygın biçimde kullanılmalıdır. Matematiği sevdireceğimiz yarınları hazırlamak için Konya'da tüm resmî ve özel okullarda
uygulanacak bu proje sayesinde matematik dersine karşı geliştirilen ön yargı ortadan kaldırılacak ve matematik ile ilgili bir farkındalık oluşturulacaktır. Okullarda oyunlar, teknolojinin matematiğe entegrasyonu ve yeni yöntemlerle matematik dersini sevdirerek öğretmek yaygınlaştırılacaktır.

Bilmekten çok tasarlamanın, yapmanın, üretmenin ön plana çıkacağı Konya İnsan
Mektebi "Gelişim Davamız" ile yeniçağın gerektirdiği problem çözme, eleştirel düşünme, üretkenlik, takım çalışması ve çoklu okuryazarlık becerilerinin bireylere kazandırılması planlanmıştır. Sevgiyle yoğrulacak işler bu mektebin vazgeçilmez bir parçası olacaktır. Sevdirerek Oyunlarla Matematik Projesi öğrenci, öğretmen ve velilere yeni bir bakış açısı sunacak ve İbn-i Sina'nın "Çocuklar oyunlarla eğitilmelidir. Çünkü oyunlar çocuğun doğal bir faaliyetidir." sözünü yaşatmaya çalışacaktır.

#BİzeBirİnsanMektebiLazım
#GelişimDavamız
#MatematiğiSevdirmekBizimİşimiz

#SevdirerekOyunlarlaMatematik 


 25-12-201925-12-201925-12-2019

 

ASKE VE AB BİRİMİ VE EVRAK İŞLERİ İÇİN Akçeşme Mahallesi Garaj Caddesi No4 Karatay/KONYA - 0 332 353 30 50 DAHİLİ 1246 1252 1253 1255 1210

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.